Zakulisna stanja, izložba Irene Gajić

8 – 25. maj 2025, Art hub Kula – Cetinjska 15, Beograd

Otvaranje izložbe: četvrtak 8. maj u 19h

„Prožimajući, pre svega, arhitekturu i ilustraciju, a onda i skulpturu i slikarstvo, Irena Gajić utvrđuje svoj izraz preispitujući različita nasleđa umetničkih praksi 20. veka. Kao veliki poštovalac metafizičkog slikarstva Đorđa de Kirika i italijanskog arhitektonskog pokreta La Tendenza, oslanjajući se na svoju veštinu i ljubav prema aksonometriji, umetnica produbljuje poetiku svog likovnog jezika oprezno se krećući od sveta papirne arhitekture ka apstrakciji. Koristeći drage arhitektonske elemente kao motive i alate, ona stvara jedan novi, autentičan i u svojoj protivrečnosti izrazito savremen izraz.

Transponujući svoje crteže na veliki format, Irena nanosi boju stvarajući potpuno plošne površine oivičene gotovo isključivo pravim linijama sa izuzetkom lukova koji se opsesivno ponavljaju. Arkade predstavljaju reference na njene umetničke uzore i nastavljaju kontinuitet koji seže do antike dajući ovim radovima iskonski, svevremeni ton. Lišavajući platna senčenja, nijansi, reljefa i mešanja boja, Gajić uspostavlja svet intenzivnog kolorita i bavi se organizacijom unutrašnjih nereda. Njene apstraktne kompozicije smeštene u potpuno zatvorene ili samo delimično otvorene enterijere simbolično predstavljaju estetične ostave duha, odnosno, specifična unutrašnja stanja.“

Vladan Maksimović

 



Irena Gajić (rođena u Beogradu 1987) diplomirala je na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu (M.Arch 2011) .
Radila je kao program-dizajner i kustos u kc Parobrod, Beograd (2012-2013).
Član je Synergy Art ilustratorske agencije (London, od 2018) i UPULUDS-a (od 2019).

Njene ilustracije su izlagane na internacionalnim izložbama arhitekture i dizajna kao što su Čikago bijenale (2017) i Trijenale u Lisabonu (2019). Kao član grupe autora Moderni u Beogradu predstavljala je Srbiju na Bijenalu u Veneciji (2021).

Prepoznatljiv stil njenih ilustracija zasniva se na aksonometrijskim prikazima izraženog kolorita, publikovanim u mnogim međunarodnim časopisima i drugim izdanjima poput Variety magazine, The New York Times, The New Yorker magazine, The Economist, Domus.

www.irenagajic.com

 

Njene apstraktne kompozicije smeštene u potpuno zatvorene ili samo delimično otvorene enterijere simbolično predstavljaju estetične ostave duha, odnosno, specifična unutrašnja stanja.