Living Matter, Dying Matter: Živa materija, umiruća materija, izložba Svete Sher

4 – 21. decembar 2025.

Otvaranje izložbe u četvrtak 4. decembra u 19h

 

Living Matter, Dying Matter: Živa materija, umiruća materija, Sveta Sher istražuje savremenu materijalnost kroz transformaciju, raspadanje i ponovno uspostavljanje odnosa između čoveka i okoline. Polazeći od „arheologije savremenosti“, umetnica se bavi predmetima koji su izgubili prvobitnu funkciju i prešli granicu korisnosti.

Radovi istražuju status odbačene materije – šta se dešava sa stvarima kada više ne pripadaju svetu ljudske upotrebe, ali još uvek nisu postale deo prirodnog ciklusa? U ovom procesu, Sher otkriva estetiku krhkosti i privremenosti, otkrivajući nove oblike i semantičke slojeve.

Kroz vizuelni i konceptualni rad, umetnica uspostavlja dijalog sa fenomenologijom Martina Hajdegera i idejom „stvari po sebi“ – predmeta koji prevazilaze funkciju i značenje. Izložba postavlja pitanja o granicama vidljivosti i mogućnosti da umetnost zabeleži trenutke transformacije koji inače prolaze neopaženo.

Sveta Sher je rođena 1986. u Moskvi. Živela je u Crnoj Gori, a od 2024. živi u Beogradu. Diplomirala je na Državnom humanitarnom univerzitetu u Moskvi i završila studije fotografije na školi „Rodčenko“.

Njen rad obuhvata instalacije u više medija: fotografiju, umetničke objekte, kolaž i zvuk. „Živa materija, umiruća materija“, 2023. god. u Crnoj Gori, Sher  je uveo u ovo polje interesovanja.

Izlaganja i profesionalne aktivnosti uključuju učešće u programu Artist at Risk (2024), grupnu izložbu u Multimedijalnom umetničkom muzeju u Moskvi (2023), radionicu Dmitrija Lukanova „Živeti projekat“ (2021–2023) i obuku u studiju Krasyuk Production (2020). Izlagala je kao članica grupe Shar and Cross (2019), pohađala letnju školu Contemporary Art Nowadays kod Andreja Kovaleva (2018), bila kustoskinja programa za mlade u Montenegro European Art Community (2018–2019) i osnivačica galerije Open Air Art Gallery u Budvi (2016–2018).



Polazeći od „arheologije savremenosti“, umetnica se bavi predmetima koji su izgubili prvobitnu funkciju i prešli granicu korisnosti.