Lažni arhiv, koji je centralni motiv ove izložbe, sastavljen je od reciklirane građe. Ova reciklaža tiče se svih korišćenih materijala i postupaka koji ulaze u projekat „Junk Journals“. Segmenti sećanja u fotokopijama, probnim otiscima i odbačeni komadi nameštaja i građe koji čine podlogu spojeni su u novi kontekst surogat grafičkim tehnikama.

Mimetički prepoznatljivi pejzaži i arhitekture pojavljuju se u partijama sa ciljem da prenesu frustraciju uzrokovanu netačnim i fragmentiranim pamćenjem. Trošna podloga ili prljav i pocepan papir, na koje je nedovoljno precizno preneta slika iz prošlosti, miriše ustajalo i izgleda staro, čime sugeriše ili podrazumeva neko neopravdano poštovanje, zbog prividnog istorijskog ili bar sentimentalnog značaja. Prizivanjem autentičnosti iskustva, ali ne pružajući dubinu memorijalnog značenja, neki od ovih radova kao što su 4 prozora iz serije „How Long Is Now?“ ili „Baker Beach“ (2023) i „Full Metal Blanket“ (2024) ostaju dvosmisleni ili neodređeni. Umesto da ma prema kom kriterijumu oni ostvare status estetskog predmeta kakvu uživa klasična slika ili grafika na zidu, oni ostaju spotaknuti u toj borbi čim posmatrač uoči odvaljena ulazna vrata ili ram kreveta zakačene na zid. Umesto da bude dokument, rezultat ima nestabilan status. Sa druge strane, nekolicina radova kao što su „Oltar zemlji“ (2023), „Arhetipski ambijenti – Šuma“ (2018) ili „Obala“ (2018), prikazuju isti autobiografski sadržaj presložen i kolažiran iznova, tako da u finalnoj pojavnosti zadržavaju samo sliku kolektivne memorije i poznate arhetipove.

Potreba za katalogizacijom i kolekcioniranjem kao osnovnim arhivskim postupcima objedinjuje ovaj presek umetničkog istraživanja. Kratkotrajan, zadovoljavajući osećaj posedovanja informacije i dokumenata, učini se kao kontrola nad efemerošću i neprepričljivim iskustvima koji me čine čovekom, a iskliznuli su mi iz svesti trenutak nakon što su primećeni. Oni nisu preda mnom da njima manipulišem – preda mnom je ono ostalo đubre (junk) koje čini moje dnevnike (journals).
Mina Rakidžić Dostanić (1991, Beograd) završila je osnovne (2013), master (2015) i doktorske studije (2021) na Grafičkom odseku Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu. Stručna usavršavanja stekla je i na Letnjoj akademiji u Salcburgu u Austriji (2015), u Grafičkoj bazi u Guanlanu u Kini (2016), na Umetničkom institutu Kala u Berkliju u Kaliforniji, SAD (2018) kao i na Akademiji Jan Matejko u Krakovu u Poljskoj (2019). Priredila je jedanaest samostalnih i učestvovala na preko sedamdeset grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Dobitnik je nekoliko nagrada i stipendija. Zaposlena je na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu u zvanju docenta.

 

Lažni arhiv, koji je centralni motiv ove izložbe, sastavljen je od reciklirane građe.